Jeg ble operert for crohns sykdom i august i fjor. Kirurgene fjernet
da 1 meter tynntarm og 1/2 meter tykktarm. Under en rutineundersøkelse i
februar i år fant legen ut at jeg kun hadde 40% blod, og at den såkalte
FeCal testen viste en verdi på hele 5500 (normal verdi er under 50).
Jeg startet da et flott samarbeid med deg og begynte umiddelbart på en
flytendes kur som du anbefalte. Alle tidligere kostholdsvaner og
generell livsstil ble byttet ut med dr. Youngs teorier om syre-base
balansen i kroppen. Etter den flytendes kuren fortsatte jeg å spise og
drikke alkalisk mat, og jeg startet også med joggeturer tre ganger
ukentlig og badstu minst to ganger ukentlig for å kvitte meg med
oppsamlet syre i lymfene (noe som kom frem under blodanalysen). For å få
ekstra inspirasjon reiste jeg også til Oslo i mars for å høre på dr.
Youngs foredrag der og det var utrolig bra. I dag har jeg 90% blod og
FeCal testen er på 500 (har gått ned steg for steg på samtlige tester så
langt). Du har vært en fantastisk hjelp underveis og jeg er evig
takknemlig for å ha fått livet tilbake på en naturlig måte. Takk skal
du! Rune forteller i November 2010 at hans FeCal test viser nå 40.
FeCal test
henspeiler på at avføringen inneholder økt mengde av et protein som
kalles Calprotein. Dette er et protein som en spesiell type hvite
blodceller produserer, og er forhøyet ved skader i tarmslimhinnen. Det
kan være betennelser i tarmen, kreft eller sår. . Noen kaller den for
tarmens senkningsreaksjon.
Hos friske er gjennomsnitsverdien 25, og øvre grense er 50.
Rune Vatne
Jeg kom for første gang i kontakt med Kevin i mars i år..... Da hadde
jeg søvnproblemer, var alltid trett og hadde lite energi..... Mentalt
stresset og deprimert....hadde smerter i tærne pga urinsyregikt, smerter
pga slitasjegikt og hodepine som kunne vare i flere dager...
Blodanalysen kunne også påvise mye.. La om kostholdet fullstendig.
Kuttet helt ut kaffe, kjøtt og begynte med supergreens-salter og
oljer..... Tok ny blodanalyse etter 2mnd....... Da var bakteriene borte
og blodet mitt var som nytt.... Hele den mentale tilstanden hadde bedret
seg og jeg kunne sove hele netter. Noe som jeg ikke hadde gjort på
flere år.....smerter i fingrer og tær var borte og energien begynte å
komme tilbake...og det berre etter 2mnd.... Det nytter.
-
Lina Borge, 76år
Det beste for tiden er at ALL
søtsug er borte!! Skjønner ingenting...er omtrent ikke sulten! Om det er
smoothien om morgene som stabeliserer ting aner jeg ikke, er det
vannet? Jeg skjønner ingenting men denne følelsen i kroppen har jeg
aldri hatt før. Søtsug var en så stor del av meg.....veldig uvant. Jeg
spiste ikke mye søtt, men suget var der hele tiden. Slapp, dalenede
blodsukker hele tiden.....det var meg liksom. Nå er det helt
anderledes....skjønner ikke hvorfor men BRA er det!
-
Trine
PH er stadig stigende og helsa likeså :-) er i full jobb og lysten til å trene og bevege på kroppen har kommet tilbake.
Det er heller ikke noe problem å bo i huset som jeg før ble dødsyk av innemiljø, det er jo bare helt fantastisk.
prøblemer med innemiljø har jo dominert livet mitt de siste årene fra 2005, og nå er de borte på et par uker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ph har nå steget jevnt og trutt fra nesten utenfor skalaen (under 5,5 til ca 6,4 i dag 09.11.2010) har vert oppe i 7 og over det og men regner med at det har vært overskudd av drikkingen og salter som skilles ut.
Det er jo ph på morgenen som er viktig.
Vekta går ned, den første uka forsvant det 3-4 kilo.
Jeg
har så mye energi om dagen at jeg er nesten farlig å treffe i en sving.
Kreative møter, treffer masse engasjerte mennesker, mottar drøssevis av
hyggelig mailer fra kjente og ukjente, og ikke minst ledd som funker
som de skal. Jeg har ikke blogget om disse leddene mine på en
stund….velger nesten å kalle de et ikke-tema. De er nå der, men jeg
kjenner en klar bedring fra jeg først blogget om de i september, det er
helt sikkert.
Jeg har altså fått påvist leddgikt i en eller annen grad. Jeg har den siste
måneden klart meg uten noe form for smertestillende og da er jeg happy.
Jeg følges nøye opp av legen min og rådfører meg ellers med andre som
jeg har tillit til. Jeg må bare skrive om denne smoothien jeg nå velger å
konsumere hver morgen. Både jeg og min bedre halvdel slurper i oss 4-5
dl om morgenen og er begge
sjokkert over hvor lenge vi er
mette! Jeg er vant til å være sulten igjen etter to maks tre timer, men
med denne er jeg mett mye lengre. Veldig overrasket over akkurat det.
-
Trine
Jeg har tatt av 16kg på tre mnd.
Er mye mer opplagt til daglige gjøremål.
Trenger mindre søvn, greier meg med 5-6 timer.
Livs verdiene på alle områder i livet er bedre.
Kroppen føles som om den er 30år igjen og det er snart 20år sidenJ
Jeg er kjempefornøyd.
-
Kolbjørn Fiskå
Må bare få uttrykke en stor TAKK til deg, kroppen og blodsukkeret mitt er blitt mye mye bedre.
Jeg har ikke fulgt slavisk ditt kosthold, men jeg lever sundt med mye grønnsaker i hverdagen.
Jeg drikker en liter av det grønnapulveret (en måleskje) samt ett glass med mineralsalt hver dag pluss mye vann.
Mage smertene har forsvunnet, ikke vondt i tarmene, godt humør og gla ;-) og energien er der. Deltok på marathon spinning for første gang i helga, det var tungt men helt overkommeligt - rett og slett kry av meg selv.
....... og jeg koser meg med litt vin i helgene fortsatt;-)))
En stor takk igjen ;-)