"Helse"-Norge i dag: 1 av 3 får kreft. 1 av 3 får blodpropp. 1 av 6 får diabetes. 1 av 5 har fedme. Flere kvinner dør av hjerte-/karsykdommer enn brystkreft. Mer enn 40 000 dør av hjerteinfarkt årlig. Mer enn 100 000 personer tar medisin mot høyt blodtrykk. Halvparten av oss blir psykisk syke i løpet av livet og vi er på verdenstoppen i brusdrikking og ferdigpizzaspising. (kilde: statistisk sentralbyrå)
Kroppen gjør alt for å holde seg i balanse, og varsellamper som kolesterol, blodtrykk, og andre symptomer, forteller at kroppen sliter. Demper vi bare symptomene får vi en større utfordring senere. Synes du det kan være interessant å sjekke om du er i faresonen og i tillegg få vite hva du selv kan gjøre med livsstilen for å komme deg ut av faresonen? Synes du det ville være tryggere å vite årsaken til dine plager og gjøre noe med dem, istedenfor å døyve symptomer og bekymre deg for alt som kan skje? Hvordan ville det føles å våkne hver morgen uten frykt for at en sykdom skulle ramme deg, og du visste du hadde kontroll over helsen din?